Work and Travel a Scooter, alebo Prečo je dobré mať sprintera?

Tak ako väčšina študentov, aj ja som po príchode do USA riešil jednu zo základných otázok, ktorou bola doprava. Jediná dostupná možnosť bolo si zaobstarať bicykel. Je veľa možností a navyše to nie je až tak finančne náročné. Po týždni či dvoch som však dostal ponuku, po ktorej som hneď skočil a nie preto, žeby som bol lenivý, ale tak trochu som do štátov išiel s túžbou aspoň na deň si požičať motorku a teraz som ju mohol mať na celý čas a tak som neváhal. 

Za skúter som platil mesačný nájom 100 dolárov a áno na študenta, ktorý príde do štátov takmer na nule je to luxus, ale po zamyslení a menších počtoch zistíte, že denne zaplatíte za skúter necelé 4 doláre, čo je pol hodina strávená v práci a tu to začína byť zaujímavé aj napriek tomu, že za mesačný nájom si môžete kúpiť zbrusu nový bicykel a s najväčšou pravdepodobnosťou, ak ho nezničíte, a vrátite, tak dostanete peniaze naspať, ale je pár vecí, ktoré s bicyklom nezažijete. V prvom rade je to ‚‚freedom‘‘ voľnosť, sloboda a nezávislosť, to nemyslím v zmysle, že vďaka skútru môžete ísť niekde kam sa s bicyklom nesmie, ale môžete ísť na miesta, kde by ste šli na bicykli pol dňa. Treba si uvedomiť, že na ostrovoch je všetko relatívne ďaleko a ak plánujete dve roboty, nebudete mať veľa času a to posledné čo chcete je tráviť to malo voľna čo Vám ostane, niekde na ceste medzi domom a robotou. Vstať o 10 minút neskôr lebo cesta na skútri je rýchlejšia je veľký luxus, ísť na pláž 5 míľ od domu lebo tam sú lepšie vlny na skútri je to brnkačka a to nehovorím o možnosti spoznávať rôzne časti a zákutia ostrovov bez namáhavého šliapania a následnej únavy, proste sadnete a idete. Aj keď skúter nie je najrýchlejší nezožerie veľa a vzhľadom na automatickú prevodovku nevyžaduje ani veľké skúsenosti. 

Záverom chcem povedať, ak sa ma niekto spýta či tých 300 dolárov stálo za to vlastniť motorový dopravný prostriedok moja odpoveď je: určite áno. Vďaka skútru som videl miesta v okolí, kde by som sa inak nedostal, vďaka skútru som ušetril denne minimálne hodinu, ak nie viac na preprave medzi robotou a domom, vďaka skútru som si užil slobodu pohybu. 

 

PS: možno sa čudujete, prečo som ani raz nespomenul tankovanie a cenu s tým spojenú, na to mám jednoduché vysvetlenie, natankovanie plnej nádrže stálo cca 2 doláre; plná nádrž, ak som nešiel na výlet mi vydržala cca týždeň, čiže je to len smiešny poplatok za výhody ktoré poskytuje. 

 

PPS: Ak budete patriť medzi šťastlivcov so skútrom nezabudnite, že skúter nemá strechu takže nejaká nepremokavá bunda či pršiplášť by mali byť veci ,ktoré máte vždy po ruke ;) 

AUTOR: Lukáš Trnka